בקשה לקבלת היתר להעסקת עובד זר בענף הסיעוד

שירות זה מאפשר לקבל את כל המידע הדרוש על מנת להעסיק עובד זר סיעודי.


תיאור השירות

לתשלום אגרה לבקשה להעסקת עובד זר בסיעוד

לתשלום אגרת אשרת כניסה חוזרת לעובד זר (אינטר ויזה)

  • השירות מיועד לאנשים עם מוגבלות העונים לקריטריונים של הביטוח הלאומי ועברו את 
  • מבחן התלות.
  • היתרים להעסקת עובדים זרים בענף הסיעוד יוענקו רק במקרים חמורים בהם מטופל זקוק לטיפול וסיוע בביצוע רוב פעולותיו היומיומיות ובמהלך רוב שעות היממה.
  • מטופלים שלא עונים לקריטריונים לביצוע מבחן התלות של ביטוח לאומי עקב הכנסות גבוהות, רשאים להגיש בקשה לביצוע מבחן להערכת תלות ישירות מאגף הסיעוד.
  • במקרים בהם המטופל אינו מסוגל לקיים חובות כמעביד של עובד זר, מחמת גילו או מצב בריאותו, יש לציין בטופס הבקשה את פרטי בן המשפחה או האפוטרופוס החוקי של המטופל, שיהיה אחראי להעסקת העובד הזר.
  • תשובת אגף הסיעוד לבקשת ההיתר תימסר בדואר.

לאחר קבלת היתר להעסקת עובד זר, יש להירשם אצל אחת הלשכות הפרטיות הרשומות לצורך העסקת עובד זר.

מגוון שירותים בנושא העסקת עובד זר בענף הסיעוד

בפרק זה מפורטות סוגי הבקשות השונות שיש להגיש על פי הצורך, ואת הדרכים להגיש כל בקשה ובקשה.

בקשה להעסקת עובד זר בענף הסיעוד

בקשה להעסקת עובד זר בענף הסיעוד שירות זה מאפשר למטופל שאינו שוהה במסגרת מוסדית (למעט דיור מוגן) להגיש בקשה לקבלת היתר להעסקת עובד זר סיעודי.

השירות ניתן לעומדים באחד מתנאי הזכאות הבאים
מטופל שהגיע לגיל הפרישה ועונה לאחד מהסעיפים הבאים:

  • נקודות ADL (תוצאת מבחן תלות ביטוח לאומי).        

4 נקודות ADL בתוספת ניקוד בודד (תוצאת מבחן תלות ביטוח לאומי).

גיל המטופל 90 ומעלה וקיבל 4 נקודות ADL ((תוצאת מבחן תלות ביטוח לאומי).

זכאות להשגחה חלקית (0.5 נקודות בסעיף השגחה) בתוספת לניקוד בודד (תוצאת מבחן תלות ביטוח לאומי).

מטופל מגיל 18 ועד גיל פרישה:

מטופל שנקבעה לו זכאות לקצבת שירותים מיוחדים במוסד לביטוח לאומי.

מטופל שטרם מלאו לו 18 שנה:

מטופל הזכאי לקצבת ילד נכה מהמוסד לביטוח לאומי ברמה של 100% לפחות, ובנוסף לכך מתקיימת אחת מהנסיבות הבאות:

  • המטופל הקטין אינו מתגורר במסגרת מוסדית.
  • הימצאותו של הילד במסגרת לימודית מותנית בליווי של מטפל לצורך מתן עזרה פיזית לילד.
  • הילד זקוק לליווי או השגחה במשך רוב שעות היום מחמת נכותו, ונבצר מאותו ילד להשתתף במסגרת לימודית או טיפולית.
  • מתקיימות נסיבות רפואיות מיוחדות אחרות המצריכות טיפול יומיומי, צמוד וממושך בילד במשך השעות בהם הוא נמצא בביתו (כגון: הצורך בטיפול מיוחד בילד גם בשעות הלילה).

נכי פעולות איבה ונכי צה”ל:

המטופל זכאי ללפחות 17 שעות ליווי על פי וועדת מלווים במשרד הביטחון או ענף נכי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי.

נכי עבודה:

מטופל המוכר במוסד לביטוח לאומי כנכה עבודה ברמה של “סיוע מרובה” או “תלוי בזולת”.

מקרים נוספים הכפופים לשיקול הדעת של הגורמים המוסמכים:

  • חולה במחלה אונקולוגית ממארת ודרושה לו השגחה במשך רוב שעות היום.
  • חולה העומד להשתחרר מבית החולים/מסגרת מוסדית:
    קיימת אבחנה רפואית מטעם בית החולים/המסגרת המוסדית על הצורך וכן קיים תאריך השחרור המשוער מאותה המסגרת לביתו .
  • חולה העומד להשתחרר מבית החולים/מסגרת סיעודית
    קיימת אבחנה רפואית מטעם רופא בית החולים/מסגרת רפואית על הצורך וכן קיים תאריך השחרור המשוער מאותה המסגרת לביתו. קשישים המטופלים על ידי אגף השיקום של משרד הביטחון.

מסמכים שחובה לצרף לכל בקשה:

מסמכים שחובה לצרף בהתאם לנסיבות הבקשה:

  • במידה והמטופל אינו מסוגל למלא את חובותיו כמעסיק של העובד הזר, יש לצרף צילום של תעודת הזהות והספח של המעסיק  (בן משפחה מטפל /קרוב מדרגה ראשונה/אפוטרופוס)..
  • במקרה של מטופל חסוי יש לצרף אישור על אפוטרופוסות.
  • במקרה של מטופל מתחת לגיל 18 יש לצרף:
  • אישור מהמסגרת הלימודית / טיפולית, המפרט את השעות בהן נמצא המטופל הקטין.
  • חוות דעת רפואית מעודכנת מהרופא המקצועי המטפל בילד.
  • דו”ח סוציאלי מפורט ועדכני.
  • טופס הצהרה (טופס ד’)
  • דו”ח הרפואי שנערך במוסד לביטוח לאומי במהלך התביעה לקבלת גמלת ילד נכה.

במקרה של חולה העומד להשתחרר מבית החולים:

)טופס בקשה למטופל העומד להשתחרר מבית החולים/מסגרת מוסדית (טופס ה’ – מופיע בהמשך לטפסים א’-ג’.
אבחנה רפואית מטעם רופא בית החולים/מסגרת מוסדית המציינת את הצורך ברצף טיפולי ואת התאריך המשוער לשחרורו של החולה לביתו (היתר לפי סעיף זה יינתן בכפוף לשיקול הדעת של הוועדה המקצועית המייעצת של אגף ההיתרים ענף-סיעוד לתקופה של שלושה חודשים בלבד. ההיתר שיינתן לפי סעיף זה יאפשר העסקת עובד זר הנמצא כדין בישראל בלבד, ולא יאפשר הבאת עובד מחו”ל).

איך מגישים את הבקשה

  • באמצעות אחת הלשכות הפרטיות המורשות להבאה, תיווך וטיפול בעובדים זרים בענף הסיעוד. הגשת בקשה לפי נוהל זה באמצעות לשכה פרטית מהווה הסכמת המטופל ו/ או בן משפחתו/ אפוטרופסו כי בקשות והחלטות של הרשות בקשר לבקשה יועברו על ידי הרשות באמצעות הודעות דוא”ל לכתובת הדוא”ל הרשומה של הלשכה הפרטית כפי שמופיעה ברישומי הרשות, וכי משלוח הודעה או דרישה ללשכה הפרטית כאמור תהווה המצאה כדין למטופל ולבני משפחתו/ אפוטרופסו/ לעובד הזר המבוקש. את רשימת הלשכות הפרטיות המורשות ניתן למצוא באתר האינטרנט של הרשות.
  • באופן ישיר על ידי המטופל או על ידי בן משפחה מקרבה ראשונה באחת משתי הדרכים הנ”ל בלבד:
  • בדואר רשום לכתובת: רשות האוכלוסין וההגירה, אגף היתרים – ענף סיעוד, בניין כי”ח – רח’ אגריפס 42, קומה 5, ת.ד. 28346, ירושלים.
  • בהגשה ידנית ישירות על ידי המטופל או בן משפחה מקרבה ראשונה – לאחד מלשכות ענף הסיעוד באגף ההיתרים בהתאם לשעות קבלת הקהל
  • לא ניתן לשלוח בקשות באמצעות פקס או בדוא”ל.

במקרה שהמטופל או בן משפחתו או אפוטרופסו יגישו את הבקשה באופן ישיר, הם יתבקשו לציין בבקשה, בנוסף לכתובת מגוריו של המטופל גם כתובת דוא”ל לצורך קבלת החלטות או בקשות של הרשות. רישום כתובת דוא”ל יהווה הסכמה למשלוח הודעות או החלטות או דרישות לכתובת זו, ומהווה המצאה כדין למטופל ולבני משפחתו/ אפוטרופסו/ המבוקש בקשר לבקשה.

יש להגיש את הבקשה באמצעות הטופס המקורי בלבד החתום על ידי המטופל/ בן משפחתו/ אפוטרופסו החוקי. כאשר הבקשה מוגשת באמצעות לשכה פרטית מורשית, אזי הטופס המקורי ישמר במשרד הלשכה הפרטית והבקשה תועבר באמצעות דוא”ל בטפסים סרוקים בתוספת חתימה אלקטרונית מאובטחת של הלשכה ואישור כי טפסי הבקשה המקוריים החתומים בידי המבקש שמורים במשרדי הלשכה לביקורת (נספח א(‘.

יש למלא את כל הפרטים הנדרשים בכתב ברור. הבקשה וההתחייבויות ייחתמו על ידי המטופל, אך כאשר המטופל אינו מסוגל למלא חובות כמעסיק של עובד זר, בן משפחתו מקרבה ראשונה/ אפוטרופסו יחתום כ”מעסיק”.

לצורך הארכת ההיתר, יש לפנות לאגף היתרים – ענף הסיעוד, שברשות האוכלוסין וההגירה 60 יום לפני מועד פקיעת תוקפו.

בקשה שתוגש ללא אישור על תשלום אגרה תוחזר לשולח.

ניתן לברר באופן מקוון לגבי מצב הטיפול בבקשה לקבלת היתר העסקה בענף הסיעוד, או בקשה להארכת רישיונות בענף הסיעוד מטעמים הומניטריים מיוחדים וחריגים (ועדה 20), וכן לקבל את ההיתר באופן מקוון (הורדה למחשב או לנייד).

הארכת היתר להעסקת עובד זר בענף הסיעוד

להארכת ההיתר, על המטופל למלא את טופס הבקשה ולצרף את המסמכים הנדרשים על פי סוג המקרה.  לאחר בדיקה יוחלט אם לאשר את ההארכה.

השירות ניתן לעומדים באחד מתנאי הזכאות הבאים

מטופל שהגיע לגיל הפרישה ועונה לאחד מהסעיפים הבאים:

4.5 נקודות ADL תוצאת מבחן תלות ביטוח לאומי.

 4נקודות ADL בתוספת ניקוד בודד (תוצאת מבחן תלות ביטוח לאומי).

גיל המטופל 90 ומעלה והוא קיבל 4 נקודות ADL תוצאת מבחן תלות ביטוח לאומי.

זכאות להשגחה חלקית (0.5 נקודות בסעיף השגחה) בתוספת  לניקוד בודד (תוצאת מבחן תלות ביטוח לאומי).

היתר העסקה יינתן למטופל אשר צבר זכאות לגמלת סיעוד ברמה 3 לפחות על פי החלטת המוסד לביטוח לאומי ובניקוד מזכה כפי המוזכר לעיל.

מטופל שאינו זכאי לגמלת סיעוד וביצע הערכת תלות בהתאם לנוהל 9.2.0005 (הערכת תלות) היתרו יאורך בהתאם לזכאות זו כל עוד לא השתנו נסיבותיו של המטופל כגון מעבר למסגרת מוסדית.

מטופל שגילו בעת הגשת בקשת ההארכה הוא 85 ומעלה:

בקשות להארכת תוקף היתר קיים- היתרים שניתנו בעבר על סמך החלטת הוועדה המקצועית המייעצת לצמיתות או לתקופה מקסימלית, למי שהיום הוא מטופל מגיל 85 ומעלה, יוארכו ללא צורך בדיון נוסף, כל עוד לא השתנו נסיבותיהם של מטופלים אלו (כגון: מעבר למגורים במסגרת מוסדית).

מטופל מגיל 18 ועד גיל פרישה:

מטופל שנקבעה לו זכאות לקצבת שירותים מיוחדים במוסד לביטוח לאומי.

בקשות להארכת היתר קיים לצורך טיפול במטופל קטין:

  • בקשות להארכת היתרים שניתנו לתקופה מקסימלית, לצורך טיפול במטופל קטין, תוארכנה ללא צורך בבדיקות נוספות בהתקיים שני תנאים מצטברים דלהלן:
  • המטופל הקטין זכאי לגמלת ילד נכה בשיעור של 100% לפחות.
  • המטופל הקטין אינו מתגורר במסגרת מוסדית.

מטופלים המוכרים על ידי אגף השיקום של משרד הביטחון:

ההיתר יוארך בהתאם להחלטת הוועדה המקצועית המייעצת שנערכה עבורם בעת הגשת הבקשה הראשונה להיתר להעסקת עובד זר.

נכי פעולות איבה ונכי צה”ל:

המטופל זכאי ל- 17 שעות ליווי לפחות, על פי וועדת מלווים במשרד הביטחון או ענף נכי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי.

נכי עבודה:

מטופל המוכר במוסד לביטוח לאומי כנכה עבודה ברמה של “סיוע מרובה” או “תלוי בזולת”.

מקרים נוספים להארכת היתר הכפופים לשיקול הדעת של הגורמים המוסמכים

מטופל החולה במחלה ממארת או מחלה קשה ודרושה לו השגחה במשך רוב שעות היום.

חולה העומד להשתחרר מבית החולים/מסגרת מוסדית:
קיימת אבחנה רפואית מטעם ברופא בית החולים על הצורך וקיים תאריך שחרור משוער מבית החולים/מסגרת מוסדית לביתו.

פירוט מסמכים רלוונטים

מסמכים שחובה לצרף לכל בקשה:
יש להוריד את הטפסים הבאים, להדפיסם ולמלא באופן ידני.

מסמכים שחובה לצרף בהתאם לנסיבות הבקשה

במידה והמטופל אינו מסוגל למלא את חובותיו כמעסיק של העובד הזר יש לצרף צילום של תעודת הזהות והספח של המעסיק (בן משפחה מטפל /קרוב מדרגה ראשונה/אפוטרופוס חוקי). במקרה של מטופל חסוי יש לצרף אישור על אפוטרופוסות.

במקרה של מטופל שטרם מלאו לו 18 שנה יש לצרף:

חוות דעת רפואית מעודכנת התומכת בסיבת הבקשה – אם נדרש במסגרת הדיון בוועדה הראשונה על מנת לדון בהארכת ההיתר. הצהרה (טופס ד’)

במקרה של חולה העומד להשתחרר מבית החולים/מסגרת מוסדית:
טופס בקשה למטופל העומד להשתחרר מבית החולים/מסגרת מוסדית (טופס ה’).

אבחנה רפואית מטעם רופא בית החולים/מסגרת רפואית המציינת את הצורך ברצף טיפולי ואת התאריך המשוער לשחרורו של החולה לביתו (היתר לפי סעיף זה יינתן בכפוף לשיקול הדעת של הוועדה המקצועית המייעצת של אגף ההיתרים ענף-סיעוד לתקופה של שלושה חודשים בלבד, ההיתר שינתן לפי סעיף זה יאפשר העסקת עובד זר הנמצא כדין בישראל בלבד, ולא יאפשר הבאת עובד מחוץ לארץ).

לצורך הארכת תוקף היתר זמני שניתן למטופל השתחרר מבית חולים / מסגרת מוסדית, נדרש המטופל לעמוד בנהלים הרגילים, ובין היתר לצרף לבקשת הארכת היתר הזמני, מכתב שחרור מהמסגרת המוסדית האחרונה בה שהה, לפיו שוחרר לביתו. 

איך מגישים את הבקשה

  • באמצעות אחת הלשכות הפרטיות המורשות להבאה, תיווך וטיפול בעובדים זרים בענף הסיעוד. הגשת בקשה לפי נוהל זה באמצעות לשכה פרטית מהווה הסכמת המטופל ו/ או בן משפחתו/ אפוטרופסו כי בקשות והחלטות של הרשות בקשר לבקשה יועברו על ידי הרשות באמצעות הודעות דוא”ל לכתובת הדוא”ל הרשומה של הלשכה הפרטית כפי שמופיעה ברישומי הרשות, וכי משלוח הודעה או דרישה ללשכה הפרטית כאמור תהווה המצאה כדין

למטופל ולבני משפחתו/ אפוטרופסו/ לעובד הזר המבוקש. את רשימת הלשכות הפרטיות המורשות ניתן למצוא באתר האינטרנט של הרשות.

  • באופן ישיר על ידי המטופל או על ידי בן משפחה מקרבה ראשונה באחת משתי הדרכים הנ”ל בלבד: 
  • בדואר רשום לכתובת: רשות האוכלוסין וההגירה, אגף היתרים – ענף סיעוד, בניין כי”ח – רח’ אגריפס 42, קומה 5, ת.ד. 28346, ירושלים.
  • בהגשה ידנית ישירות על ידי המטופל או בן משפחה מקרבה ראשונה – לאחד מלשכות ענף הסיעוד באגף ההיתרים בהתאם לשעות קבלת הקהל.
  • לא ניתן לשלוח בקשות באמצעות פקס או בדוא”ל.

במקרה שהמטופל או בן משפחתו או אפוטרופסו יגישו את הבקשה באופן ישיר, הם יתבקשו לציין בבקשה, בנוסף לכתובת מגוריו של המטופל גם כתובת דוא”ל לצורך קבלת החלטות או בקשות של הרשות. רישום כתובת דוא”ל יהווה הסכמה למשלוח הודעות או החלטות או דרישות לכתובת זו, ומהווה המצאה כדין למטופל ולבני משפחתו/ אפוטרופסו/ המבוקש בקשר לבקשה.

יש להגיש את הבקשה באמצעות הטופס המקורי בלבד החתום על ידי המטופל/ בן משפחתו/ אפוטרופסו החוקי. כאשר הבקשה מוגשת באמצעות לשכה פרטית מורשית, אזי הטופס המקורי ישמר במשרד הלשכה הפרטית והבקשה תועבר באמצעות דוא”ל בטפסים סרוקים בתוספת חתימה אלקטרונית מאובטחת של הלשכה ואישור כי טפסי הבקשה המקוריים החתומים בידי המבקש שמורים במשרדי הלשכה לביקורת (נספח א’). 


יש למלא את כל הפרטים הנדרשים בכתב ברור. הבקשה וההתחייבויות ייחתמו על ידי המטופל, אך כאשר המטופל אינו מסוגל למלא חובות כמעסיק של עובד זר, בן משפחתו מקרבה ראשונה/ אפוטרופסו יחתום כ”מעסיק”.

לצורך הארכת ההיתר, יש לפנות לאגף היתרים – ענף הסיעוד, שברשות האוכלוסין וההגירה 60 יום לפני מועד פקיעת תוקפו.

בקשה שתוגש ללא אישור על תשלום אגרה תוחזר לשולח.

ניתן לברר באופן מקוון לגבי מצב הטיפול בבקשה לקבלת היתר העסקה בענף הסיעוד, או בקשה להארכת רישיונות בענף הסיעוד מטעמים הומניטריים מיוחדים וחריגים (ועדה 20), וכן לקבל את ההיתר באופן מקוון (הורדה למחשב או לנייד).

בקשה להחזר אגרת בקשה להיתר או אגרת מבחן הערכת תלות

החזר באמצעות טופס מקוון

השירות מיועד לקבלת החזר אגרת בקשה להיתר העסקת עובד זר סיעודי או קבלת החזר לאגרת מבחן הערכת תלות
השירות ניתן במקרים הבאים:

  • ביטול הבקשה נשלח בטרם הונפק ההיתר.
  • המטופל נפטר בטרם הונפק ההיתר.
  • המטופל שילם על הארכת היתר ההעסקה אך נפטר בטרם פג תוקף ההיתר הקיים.
  • המטופל שילם פעמיים על אותה בקש להיתר.
  • המטופל שילם אך כבר קיים היתר בתוקף.
  • לא בוצעה הערכת תלות.

גביית האגרה הינה בעד הטיפול בבקשה להיתר, ולא בגין מימושו. אי לכך, החזר אגרת בקשה יינתן רק במידה ולא הונפק היתר בגין התשלום.

מה עושים עם הבקשה?

יש למלא את טופס הבקשה להחזר כספי באופן מקוון.

  • בשדה “המשרד מולו התבצעה העסקה” יש לבחור ב”מת”ש-רשות אוכלוסין -היתר להעסקת עובד זר ומבחן הערכת תלות”.
  • לאחר משלוח הטופס, תישלח הודעה אוטומטית לכתובת הדואר האלקטרוני עם פרטי הפנייה. 
  • ההחזר יבוצע ישירות לכרטיס האשראי שבו בוצע התשלום.
  • אגף היתרים – ענף סיעוד
    לשכות סיעוד ברחבי הארץ
  • בקשה לביצוע מבחן להערכת תלות

שירות זה מאפשר למי שאינם זכאים לעבור מבחן תלות, במסגרת בקשה לגמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי בגלל גובה הכנסותיהם, להגיש בקשה מקוונת לביצוע מבחן להערכת תלות.


מי יכול להגיש בקשה

שירות זה מיועד למטופלים המבקשים להעסיק עובדים זרים סיעודיים, שאינם זכאים לעבור מבחן תלות במסגרת בקשה לגמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי בגלל גובה הכנסותיהם.

יש להגיש את הבקשה לביצוע מבחן להערכת תלות, רק לאחר שהוגשה בקשה לקבלת היתר להעסקת עובדים זרים בענף הסיעוד.

מה צריכים לצרף לבקשה

  • אישור על תשלום אגרה בסך 290 ₪.
  • טופס סיכום מידע רפואי שמולא על-ידי רופאים.
  • סיכום מחלה מאשפוז – במידה שהיה במהלך שלושת החודשים האחרונים.
  • צילום תעודת זהות של המטופלים.
  • יש לשלוח אישורים מקוריים או מאומתים על ידי עורכי דין או רואי חשבון בלבד.
    השירות ניתן ללא עלות

איך מגישים את הבקשה

את הבקשה יש לצרף לטופס הבקשה לקבלת היתר להעסקת עובד זר סיעודי.

  1.  יש למלא את טופס הבקשה כולל תשלום האגרה, לצרף את המסמכים הנדרשים ולשלוח באופן מקוון.  
  2. לאחר הגשת הבקשה כנדרש, תבוצע פנייה טלפונית אל המטופל לקביעת מועד לביצוע מבחן התלות.
     

הערות

במקרים הבאים אין חובה לשלם אגרה:

  • מבקשים מעל לגיל 85 ומתחת לגיל 65.
  • מבקשים שהשתחררו מאשפוז או זכו בניקוד מלא מביטוח לאומי.
  • מבקשים שבקשתם עוברת לוועדה משרדית ברשות.
  • מבקשים ששילמו בעבר.

ניתן להדפיס את הבקשה ולמלא באופן ידני. את הטפסים המלאים בצירוף המסמכים הנדרשים יש לשלוח או למסור ידנית לאגף היתרים – ענף סיעוד:

לשכות סיעוד ברחבי הארץ

בקשה להארכת רישיון ישיבה לעובד זר בענף הסיעוד

השירות מאפשר לעובד זר בענף הסיעוד להגיש בקשה להארכת תוקף רישיונו, לצורך עבודה בענף הסיעוד. הגשת הבקשה תעשה באמצעות לשכה פרטית להבאה, תיווך וטיפול בעובדים זרים בענף הסיעוד ובאישור המטופל הסיעודי ובהתאם לדרישות ולקריטריונים הקבועים בנוהל מספר 5.3.0002 – נוהל העסקת עובד זר בענף הסיעוד.

מה עושים עם הבקשה?

תשלומי אגרות

תיאור השירות

השירות מאפשר לשלם עבור אגרות העסקת עובד זר סיעודי.
ישנן 3 אגרות שניתן לשלם בהתאם לסוג הפנייה לאגף הסיעוד:

           אגרת הבקשה לא תוחזר גם אם בקשתו של המטופל תדחה.

           החקיקה הרלוונטית אינה מאפשרת מתן הנחות ופטורים מאגרה זו, גם לא מטעמים   

           הקשורים במצבו הכלכלי של המבקש.

           האגרה מיועדת עבור מטופלים מעל גיל פרישה שאינם זכאים לגמלת סיעוד מחמת

           גובה הכנסותיהם ועליהם לבצע מבחן תלות.

מה עושים עם התשלום?

יש לשלם את האגרה הרלוונטית, להדפיס את אישור התשלום ולצרף לבקשה הרלוונטית על פי ההנחיות המפורטות בבקשה.

     

0 / 5. 0

[addtoany]
דילוג לתוכן