הגשת דו”ח עדכון תקופתי על ידי אפוטרופוס

שירות זה מאפשר להגיש דו”ח עדכון תקופתי על ידי אפוטרופוס שהוא יחיד, כלומר – איננו אפוטרופוס מקצועי ואיננו תאגיד אפוטרופסות.

תיאור השירות

דו”חות להגשה על ידי אפוטרופוס לענייני רכוש

  • על אפוטרופוס לענייני רכוש להגיש לאפוטרופוס הכללי דיווחים על מצבו הכלכלי של האדם שהוא מונה לשמש לו אפוטרופוס. 
  • הדיווחים הראשונים המוגשים ע”י האפוטרופוס מכונים “פרטה”  ו”סל מחיה”. 
  • לאחר הגשת הפרטה וסל המחיה, על האפוטרופוס להגיש, אחת לשנה דו”ח תקופתי.
  • מטרת הדוח התקופתי היא לסייע לאפוטרופוס שהתמנה לנהל את ענייניו הכספיים של האדם ואת רכושו. בנוסף, הגשת הדוח מאפשרת לאפוטרופוס הכללי ולבית המשפט לקיים בקרה על התנהלות האפוטרופוס.
  • בדרך כלל, יש להגיש את הדו”ח אחת לשנה וכן דו”ח סופי בסיום המינוי.  עם זאת, לעיתים ניתנת הנחיה אחרת על ידי האפוטרופוס הכללי או על ידי בית המשפט.

תנאים לקבלת השירות?

  1. מינוי כאפוטרופוס לכל ענייניו של האדם או לענייני רכוש.
  2. האפוטרופוס אינו תאגיד אפוטרופסות או אפוטרופוס מקצועי.
  3. חלפה שנה ממועד המינוי או ממועד הדו”ח האחרון, אלא אם ניתנה הנחיה אחרת על ידי האפוטרופוס הכללי. 
  4. האפוטרופוס הגיש פרטה וסל מחיה, שאושרו וסווגו על ידי מחלקת הפיקוח של הלשכה המחוזית המטפלת כדו”ח עדכון.  סיווג הדיווח התקופתי שיוגש על ידי האפוטרופוס נעשה על ידי המפקחים בלשכות המחוזיות של האפוטרופוס הכללי, לפי התנאים המפורטים הבאים:
  5. לאדם שבאפוטרופסות רכוש והכנסות בהיקף מצומצם, לפי הפירוט הבא (התנאים הם מצטברים):
  6. לאדם אין נכסי מקרקעין, חוץ מדירת מגורים שהוא מתגורר בה.
  7. לאדם כספים בסכום כולל של 150,000 ₪ או פחות.
  8. הכנסתו החודשית היחידה של האדם היא מגמלאות המוסד לביטוח לאומי או משרד הביטחון, או שסך הכנסותיו לחודש אינו עולה על שכר המינימום במשק.
  9. האפוטרופוס הוא קרוב משפחה של האדם, מבין אלה בלבד
  10. בן או בת.
  11. הורה.
  12. בן זוג שניהל עימו משק בית משותף, 3 שנים לפחות.

לתשומת ליבכם: על כל אפוטרופוס לשמור את כל המסמכים והאישורים על הפעולות שבוצעו בכספו וברכושו של האדם, למשך תקופה של 7 שנים לפחות לאחר תום האפוטרופסות.

מסמכים נדרשים

  1. טופס דו”ח העדכון התקופתי – עליכם להדפיס את הטופס ולמלא אותו באופן ידני.
  2. עליכם לצרף דפי תנועות עו”ש חשבונות הבנק של האדם, ב-3 החודשים האחרונים של תקופת הדו”ח.
  3. עליכם לצרף תדפיס ריכוז יתרות בחשבון, או חשבונות הבנק של האדם, נכון ליום האחרון של תקופת הדו”ח.
  4. עליכם לצרף אישורים ל”הכנסות אחרות” ו”הוצאות אחרות” העולות על 500 ₪.
  5. אם נרכש נכס מקרקעין בתקופת הדו”ח, עליכם לצרף את אחד מהמסמכים הבאים:
  6. נסח טאבו.
  7. אישור זכויות מאת רשות מקרקעי ישראל או החברה המשכנת.
  8. יש לצרף גם אישור על רישום הערה על מינוי אפוטרופוס או אפוטרופסים לגבי כל נכס מקרקעין, במרשם שבו הוא רשום.
    המרשם הרלוונטי הוא אחד מאלה:
  9. לשכת רישום המקרקעין (הטאבו).
  10. רשות מקרקעי ישראל(לשעבר מינהל מקרקעי ישראל.
  11. ההסתדרות הציונית העולמית (לגבי נכסים המצויים ביהודה והשומרון).
  12. החברה המשכנת.

           אם נרכש רכב בתקופת הדו”ח, עליכם לצרף את המסמכים הבאים:

  • צילום רישיון רכב. 
  • אישור של רשות הרישוי על רישום הערת אפוטרופסות לגבי כל כלי רכב.
  • העתק פוליסות ביטוח של האדם ושל רכושו.

לתשומת ליבכם
על האפוטרופוס לשמור את כל המסמכים והאסמכתאות (אישורים, קבלות וכו’) הקשורים לפעולות חריגות שבוצעו ברכושו של האדם, למשך תקופה של 7 שנים לפחות לאחר תום תקופת האפוטרופסות (לדוגמה-  הוצאות בגין שיפוץ או טיפול רפואי בעלות משמעותית).

אפשרות תשלום

  • השירות ניתן ללא עלות. 

דרכים לקבלת השירות

לתשומת ליבכם:

עליכם להדפיס את טופס דו”ח עדכון תקופתי על ידי אפוטרופוס, ולמלא אותו בכתב יד, לאחר מכן ניתן להגישו בהגשה מקוונת- באתר הפעולות המקוון.

תחת קטגוריית “דו”ח כספי”, יש לבחור ב”דו”ח עדכון” ולצרף  את הטופס הסרוק של דוח העדכון התקופתי ואת המסמכים הנדרשים כמפורט בסעיף “מסמכים נדרשים”.

לחילופין, לאחר מילוי הטופס, ניתן להגיש אותו בצירוף המסמכים הנדרשים, למחוז המטפל של האפוטרופוס הכללי בהתאם למקום מגוריו של האדם שמונה לו אפוטרופוס, באחת מהדרכים הבאות:

דואר
עליכם לשלוח את הטופס באמצעות הדואר, אל המחוז המטפל.

פקס
עליכם לשלוח באמצעות פקס, למספר הפקס של המחוז המטפל.

המשך הבקשה

  • בהגשה מקוונת – בסוף ההגשה המקוונת יופיע מספר אסמכתא – יש לשמרו עד לקבלת אישור תוך 24 שעות שההגשה התקבלה במחוז- אין לראות באישור זה אישור של דוח העדכון.
  • הדו”ח ייבדק על ידי מחלקת הפיקוח, במחוז המטפל של אגף האפוטרופוס הכללי.
  • אם יידרשו פרטים או מסמכים נוספים לצורך אישור דוח העדכון, תשלח אל האפוטרופוס פנייה לקבלת הבהרות או השלמות. ניתן להשלים פרטים אלה בהגשה מקוונת באתר המקוון תחת “השלמת מסמכים לדו”ח”. ניתן להשלימם גם בהגשה ידנית, כמפורט ב”דרכים לקבלת השירות” לעיל.
    ככל שהדרישה להשלמת פרטים נשלחה בדואר אלקטרוני – אין לשלוח מייל חוזר לאותה כתובת דואר אלקטרוני ממנה נשלחה הדרישה.
  • במקרה של שינוי במצב, האפוטרופוס הכללי מוסמך לדרוש מן האפוטרופוס להגיש דו”ח תקופתי מפורט שיש לערוך באמצעות רואה חשבון או יועץ מס.

הוראות החוק הרלוונטיות

שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין.

חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות, התשכ”ב-1962, ס’ 53.
תקנות הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (סדרי הדין וביצוע), תש”ל-1970, תקנות 10, 14 ע

0 / 5. 0

[addtoany]
דילוג לתוכן