ה – MACS מסווג את יכולתם של ילדים עם שיתוק מוחי להשתמש בחפצים בפעילויות היום יומיות.
ה – MACS מתאר כיצד ילדים משתמשים בחפצים במהלך פעילויות ידניות בבית, בבית הספר ובקהילה (מה הם עושים) ולא מהי יכולתם הטובה ביותר..
במטרה לקבל מידע כיצד הילד משתמש במגוון חפצים יום יומיים, יש לשאול את מי שמכיר את הילד היטב על פני הערכה ספציפית.
יש להתייחס לחפצים בהם משתמש הילד באופן תואם גיל.
ה – MACS מסווג את היכולת הכללית של הילד להשתמש בחפצים ולא את השמוש בכל יד בנפרד.