חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום שהות ארוך לתלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית

מועדונית שמופעלת לאחר סיום שעות הלימודים  בביה”ס או בגן, עבור תלמידים הגרים בבית הוריהם ולומדים במסגרות של החינוך המיוחד.

השירות :

מטרת היום הארוך היא לשמש מסגרת העשרה, פנאי וקידום לילדים וכן לסייע למשפחות לגדל את ילדיהם בחיק המשפחה והקהילה ולנהל שגרת חיים סדירה ומלאה, עד כמה שניתן.

למי השירות מיועד :

המסגרת מיועדת לילדים בגיל 21-3 , זכאי גמלת ילד נכה, שעברו ועדת אבחון על פי חוק הסעד והוכרו כילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.

משך קבלת השירות :

המסגרת פועלת במקביל למערכת הלימודים בחינוך המיוחד, וממשיכה משנה לשנה.

השתתפות עצמית :

כרוך בהשתתפות עצמית

איך לממש את השירות

יש לפנות למחלקה לשירותים חברתיים הסמוכה למקום המגורים.

עלות השירות

  • כרוך בהשתתפות עצמית
  • הורים מחויבים בהשתתפות במסגרת על פי תחשיב זכאות שעורך עובד מינהל וזכאות במחלקה לשירותים חברתיים.
    כמפורט ב: טבלת השתתפות.

פרטים נוספים

יום שהות ארוך הוא “מועדונית” הפועלת בשעות אחר הצהרים עבור תלמידים עם מוגבלות שכלית ברמות תפקוד שונות (מתפקוד גבוה עד רמה סיעודית) או עם בעיות התנהגות קשות, הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד וגרים בבית הוריהם.
מסגרת זו נועדה לסייע לשאר בני המשפחה לנהל אורח חיים תקין ככל האפשר.

  • הפעילויות במועדונית:
  • במסגרת מתקיימות פעילויות חינוכיות, שיקומיות וחברתיות וכן פעילויות העשרה.
  • מקום הפעילות:
    ברוב המקרים השירותים ניתנים במתחם בית הספר ובחלקם הילדים מגיעים לאחר שעות הלימודים למבנה אחר המותאם לפעילות.
  • מועדי ושעות הפעילות:
    המסגרת פועלת 5 ימים בשבוע, לאורך כל שנת הלימודים של משרד החינוך. החופשות תואמות את החופשות של מסגרות החינוך המיוחד שבהן לומדים הילדים.
    המסגרת פועלת מהשעה 14:30 עד השעה 19:00 – באמצעות הרשויות המקומיות, עם סיום יום הלימודים של משרד החינוך.
  • הסעות:
    חלק מהתלמידים זכאים להסעות לביתם (ובמקרים מסוימים למלווה בהסעה) בסיום שעות הפעילות של המועדונית, גם אם יש צורך בהסעה נוספת מטעם הרשות המקומית (למשל, אם חלק מהתלמידים מוסעים הביתה בסיום הלימודים ב-14:30 וחלקם בשעה שבה מסתיימת המועדונית).

0 / 5. 0

דילוג לתוכן