חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נגישות ברכבת הקלה בירושלים

נגישות הרכבת הקלה      

  1. כניסה קלה לרכבת הקלה – הכניסה לקרון הרכבת הקלה פשוטה ובטיחותית הודות למפלס רציף התחנה המותאם בדיוק לגובה רצפת הקרון ומאפשר מעבר חלק, מהיר ונוח לבעלי כסאות גלגלים וכן להורים עם עגלות ילדים וכדומה.
  2. בתחנות עצמן – תחנות הרכבת הקלה רחבות ומאפשרות מעבר נוח למתניידים בקולנועית או בכיסאות גלגלים. בכל רציף יש מקום ייעודי להמתנת נוסעים בכיסאות גלגלים או בקולנועית.

כמו כן לאורך הרציפים הוצבו משטחי סימון מחוספסים לעיוורים ולאנשים עם מוגבלויות.

משטחי הזימון ממוקמים מול אזור פתיחת הדלתות הכפולות ומסמנים לממתינים היכן תיפתח דלת הרכבת הקלה שתעצור בתחנה כך מתאפשרת כניסה בטוחה מהיאה וקלה לאותם נוסעים.

  • עמודי אחיזה וידיות אחיזה – לאורך קרונות הרכבת הקלה יש עמודי אחיזה וידיות אחיזה המסומנים בצבע זוהר.
  • כניסה קולנועית – לקרון הרכבת הקלה אפשר להיכנס בקולנועית מסוג A שרוחבה עד 75 ס”מ. אורכה  עד 120 ס”מ ומשקל הכיסא עד 130 ק”ג. קולנועית כזו מורשת לנסיעה בתחבורה ציבורית. לרבות הרכבת הקלה.
  • כלבי נחייה – בקרון אפשר להסיע כלב נחייה המלווה לבעל תעודת עיוור וכלב נחייה בתקופת אימון הלבוש אפודה שעליה הכיתוב “כלב נחיה באימון” (המאמנים חייבים בתשלום מלא.
  • אמצעים קוליים וחזותיים – למען הנוסעים בעלי המוגבלויות מותקנים ברכבת הקלה אמצעים חזותיים לוחות אלקטרונים ואמצעים קוליים (מערכת כריזה) המעדכנים על התחנה הבאה וכוללים הודעות תפעול חשובות. כולן נראות ונשמעות בשלוש שפות.

מרכז שירות לקוחות נגיש

מרכז שירות הלקוחות של חברת סיטיפס – הרכבת הקלה – שוכן ברחוב יפו 97 בירושלים בחזית בניין כלל, ומאפשר לאנשים עם מוגבלות קבלת שירות נגיש וללא המתנה בתור.

נוסף על כך יש במרכז השרות עמדה ייעודית אשר תוכננה לתת שירות נגיש וכוללת גם לולאה השראה לאנשים עם מוגבלות ששמיעה.

דרכי התקשרות

  ניתן ליצור קשר עם שירות הלקוחות גם בדוא”ל  office@citypass.co.il או באמצעות מסרון   

  לטלפון 052-750-1888 בשעות פעילות המוקד הטלפוני בלבד (א-ה 07:00 – 19:00,   

        שישי / ערב חג 07:00 – 13:00 מוצאי שבת חג כשעה לאחר יציאת השבת / חג עד 23:00)

·         אנשים עם מוגבלות זכאים, לקבל שירות ללא צורך להמתין בתור

·         הזכאות תקפה גם למלווה של האדם עם המוגבלות בתנאי שהוא נמצא בתור למען וביחד עם האדם עם

        המוגבלות

·         אזרחים ותיקים מעל גיל 80 ע”פ חוק אזרחים ותיקים.

·         בהתאם לס’ 6 ה’ לתיקון לחוק שיווי זכויות האישה, תשי”א-1951 שלהלן, לבקשת אישה הרה, זכותה שלא

       להמתין בתור

·         תינתן קדימות תורים לאדם עם מוגבלות ו/או לאזרח ותיק על פני אישה הרה.

חשוב לדעת

 אנשים עם מוגבלות המעוניינים להשתמש בשירותי הרכבת הקלה יכולים לעשות זאת

בכל עת ומכל תחנה ואינם צריכים להודיע מראש על מועד נסיעתם.

0 / 5. 0

דילוג לתוכן