הורים המתקשים במיצוי זכויותיה בקופת החולים יכולים לפנות לנציגי פניות הציבור בקופות החולים שלהם ולבקש את התערבותם. לא פעם מתעורר הצורך לפנות למשרד הבריאות או לקופת-החולים לבירור, פניה או הגשת קבילה לגבי הזכות לקבל תרופה או טיפול כלשהו.
חשוב ביותר ללוות כל פניה טלפונית גם בפניה בכתב – בדואר, בפקס או בדואר אלקטרוני, ולשמור העתקים למעקב. גם אם הטיפול לוקח זמן והתשובה מתעכבת ולמרות הקושי, אין להתייאש.
להלן פרטי ההתקשרות אל לשכות פניות הציבור במשרד הבריאות ובקופות-החולים. נכללו ברשימה אנשי הקשר לגבי זכויות במסגרת סל הבריאות וכן במסגרת השב”ן (שירותי בריאות נוספים – ביטוח משלים).