חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בבתי-ספר רגילים

התפיסה העומדת בבסיס השילוב בחינוך היא כי ילד בעל צרכים מיוחדי 0ם 1 הוא שווה זכויות לכל ילד אחר, ועל כן זכותו הבסיסית היא ללמוד יחד עם עמיתיו, בני אותה קבוצת גיל בתוך מערכת חינוך אחת, וככל שניתן אין להדירו למסגרת נפרדת.

ב 1988- התקבל חוק החינוך המיוחד תשמ”ח הקובע כי “בבואה לקבוע השמתו של ילד עם מוגבלות, תעניק ועדת ההשמה זכות קדימה להשמתו במוסד חינוך מוכר, שאינו מוסד לחינוך מיוחד. החליטה ועדת ההשמה על השמתו של ילד עם מוגבלות במוסד כאמור, תמליץ הוועדה על טיפולים או שיעורים מיוחדים, שיינתנו לו באותו מוסד”.

בשנת 2002 התקבל בכנסת תיקון : לחוק החינוך המיוחד. תיקון זה, המכונה “חוק השילוב”, הוסיף לחוק החינוך המיוחד את פרק ד’ “שילוב ילד בעל צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל” שעיגן בחוק את זכותם של ילדים משולבים במערכת החינוך הרגילה לתוספת של הוראה מיוחדת ושירותים מיוחדים. בעקבות יישום החוק חל גידול במספר התלמידים המשולבים בחינוך הרגיל, במיוחד במספר התלמידים בעלי הלקויות המורכבות.

0 / 5. 0

דילוג לתוכן