תפקיד האחות במעונות יום שיקומיים

דרישות התפקיד: אחות מוסמכת בעלת רישיון לעסוק בסיעוד

כפיפות: מנהלתית למנהלת המעון, כפיפות מקצועית ליחידה להתפתחות הילד במשרד הבריאות.

קווים מנחים לעבודת האחות

  1. תנהל את תחום הסיעוד במעון ותעבוד בתיאום עם שאר הצוות במעון (מנהל, סייעות, גננת, אנשי טיפול, תזונאי).
  2. תשתתף בוועדות שונות במעון הדנות במדיניות, קליטת פעוטות, תכניות טיפול, אירועים חריגים ועוד.
  3. תקיים קשר ישיר עם ההורים.
  4. תעשיר את הצוות בתחומים הרלוונטיים לתפקידה.

תפקידה יכלול

  1. הערכת הצרכים הסיעודיים של הפעוטות במעון עלפי הנחיות הרופא המטפל .
  2. כתיבת תוכנית טיפול בהתאם לצרכי הפעוט ומעקב אחר יישום התכנית.
  3. השתתפות באינטייק של קבלת הפעוט למעון .
  4. השתתפות בישיבות צוות רב מקצועיות במעון ותיאום הטיפול עם צוות המעון כולו.

הכשרה ופיקוח על הסייעות במעון:

  • טיפול בפעוטות עם מצבים רפואיים מיוחדים כגון האכלה בפג , צנתור כיס השתן , מתן חמצן

ועוד.

  • מתן סיוע בטיפול בפעוטות בעלי מורכבות רפואית. (כמוגדר בתקנות מעונות יום שיקומי),

            המונשמים באופן מלאכותי, הסובלים מאי-ספיקת לב לא מאוזנת, מהפרעות קצב קשות,        

            מאי-יציבות מטבולית (כגון היפוגליקמיות קשות), טרכיאוסטומיה הדורשת שאיבת הפרשות,             

            או הסובלים ממצב מסכן חיים אחר.

  • מאשרת לסייעת בכתב כי הוכשרה ונמצאה כשירה למתן הטיפולים הרשומים לעייל .
  • קשר שוטף וישיר עם הורי הפעוט. יתועד כנדרש ברישום ודיווח סיעודי .
  • קשר עם מרפאות ייחודיות ורופאים מקצועיים בהתאם לצורך, תוך הסכמה ושיתוף ההורים. יתועד כנדרש ברישום ודיווח סיעודי.

תיעוד מצבו הרפואי של הפעוט ברשומות הסיעודיות בתיק הסיעודי במעון השיקומי.

  • תיעוד מצבו של הפעוט ברשומה הסיעודית הנמצאת בתיקו במעון – התיעוד יבוצע לאורך כל זמן שהותו במעון ויכלול את ההתערבויות הסיעודיות שבוצעו בזמן אמת, לרבות הזנה וטיפול תרופתי, תוך התייחסות לכל שינוי שחל במצב הפעוט .
  • אחריות לניהול מצבי חירום או חולי רפואי של כל הפעוטות במעון.
  • אחריות על קיום קורס החייאה כנדרש (אחת לשנתיים או על פי צורך) בתיאום עם המנהל.
  • מתן מענה סיעודי למצבים ולצרכים המשתנים.
  • ניהול הטיפול התרופתי (אחסון התרופות, מתן תרופות, מעקב ופיקוח) על פי נוהל משרד הבריאות.
  • תכנון ותיאום תכניות עבודה לפעילות משותפת עם הנהלת המעון.
  • השתתפות בקביעת נהלים ותהליכי עבודה במעון, ופיקוח על ביצועם;
  • מיזמים ומחקר;
  • השתתפות בהכשרות וימי עיון שמארגן המשרד.
  • דיווח לאחראית סיעוד ולמנהלת המחלקה להתפתחות הילד על אירועים חריגים ומצבי בריאות מיוחדים. (כולל דיווח על מחלה מדבקת אצל מי מהפעוטות השוהה במעון).

אופי העבודה

  • על ההורה להעביר מכתבי סיכום בדיקות ומעקבים ממרפאות ייחודיות ומרופאים מקצועיים היועצים בעניינו של הפעוט, ורלוונטיים לשהותו במעון.
  • עם קבלת פעוט עם צרכים רפואיים, למעון, תקיים האחות ישיבת הדרכה לצוות הכיתה. בישיבה תינתן הנחיה לגבי מצבי חרום וידוע על שגרת טיפולים רפואיים ומתן תרופות של הפעוט.
  • תיעוד בתיק הפעוט יתבצע בהתאם לדרישות הרשומה הרפואית. התיעוד יכלול תאריך, תיעוד מקצועי וחתימה כפי שנהוג בכל תיעוד בתיק טיפולי (חתימה על הנחיות תיעוד, טופס רישום פעולות רפואיות), ובזמן אמת.
  • תיעוד כל שינוי בטיפול שבוצע עקב שינוי בהוראות הרפואיות.
  • תיעוד כל שינוי או כל תופעה חריגה שארעה עקב מתן הטיפול.
  • אחריות תקינות הציוד הרפואי הכללי והאישי בעת שימושם במעון, ועדכון מנהלת המסגרת במידה ויש חוסר / בלאי להשלמה.
  • פינוי רפואי על פי שיקול דעת מקצועי.

0 / 5. 0

[addtoany]
דילוג לתוכן