נגישות אקדמית, אנושית ופיזית כמאפשרת את השתתפותם של סטודנטים/יות עם מוגבלות במוסדות להשכלה גבוהה
השכלה גבוהה היא אחד הגורמים המשמעותיים המסייעים להשתלבות של אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה. החידושים בחקיקה והפיתוח של שירותי נגישות מגוונים, אפשרו למספר גדל הולך של סטודנטים/יות עם מוגבלות להשתלב במוסדות להשכלה גבוהה בארץ. כך עולה בסקר של המוסד לביטוח לאומי, לפיו 56.9% מתשלומי המוסד לביטוח לאומי לאנשים עם מוגבלויות היו עבור שכר לימוד להכשרה מקצועית, הכוללת גם השכלה גבוהה (ענבר, 2003 ). ההזדמנות שהעניקו השינויים האלו לשילוב סטודנטים עם מוגבלויות במוסדות להשכלה גבוהה והמשאבים המוקצים לכך מעלים צורך בבדיקה מעמיקה של התוצאות, דהיינו כיצד סטודנטים אלו משתלבים ומשתתפים בחיים האקדמיים והסטודנטיאליים בכלל, מהי מידת היעילות של התמיכות השונות