פיתוח מיומנויות תקשורת בקרב תלמידים עם צרכים מורכבים
חזון החינוך המיוחד מציב לנגד עיניו את זכותו של כל תלמיד להיות בוגר פרואקטיבי בחברה, אשר ממצה את שאיפותיו בחיים בהתאם ליכולותיו ולכישוריו ומנהל חיים של איכות. פיתוח יכולת תקשורת היא אבן דרך למימוש זכות זו.תקשורת היא צורך בסיסי וגם זכות בסיסית של בני אדם. לכל אחד, בלי הבדל בעוצמת הפגיעה והמגבלה, יש הזכות הבסיסית לעצב את איכות החיים שלו באמצעות תקשורת (מתוך: הזכות לתקשורת – מגילת זכויות, אתר אייזק ישראל) תקשורת המותאמת לתלמיד משרתת את צרכיו להבניית יחסים בין-אישיים/חברתיים ומשמשת תשתית ללמידה אקדמית במסגרת החינוכית. יכולת זו הכרחית לצורך השתלבותו והשתתפותו המיטבית של התלמיד במערכת החינוך ובקהילה. על
המושג "תקשורת תומכת וחליפית" (או בקיצור: תת"ח) מתייחס למגוון אמצעים חלופיים או כאלו התומכים בתקשורת מילולית לקויה ומאפשרים קיום תקשורת תפקודית לאנשים …
כתבות נוספות בנושא: מחקרים על תקשורת תומכת חליפית

0 / 5. 0

[addtoany]
דילוג לתוכן