חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
אבני דרך בהתפתחות
הורים לומדים אודות התפתחות תקינה ממקורות מידע שונים הכוללים ניסיון אישי, חברים, תרבות, עיתונים וספרים, קבוצות תמיכה ולאחרונה גם מקורות מידע אלקטרונים כגון אתרים ופורומים באינטרנט. ההורים נעזרים גם בהדרכה מידי יועצים, עובדים סוציאלים, מטפלים ורופאים, המסייעים להם להבחין בין התנהגויות תואמות גיל, לעומת אלו שאינן. עם זאת, הגורמים המטפלים לרוב בקיאים יותר בעולם הפסיכופתולוגיה מאשר בעולם ההתפתחות וההתנהגות הנורמלית. לדוגמא, ה- DSM וה- ICD מספקים לקלינאים שלל קריטריונים וקטגוריות להתפתחות לא תקינה, אך מעט מאוד מידע לגבי התפתחות תקינה, שאיננה בהכרח היפוכה או העדרה של פסיכו-פתולוגיה.
קרוי ע"ש פרופסור וירג'יניה אפגר. בשנת 1963 פרסמה את "מבחן אפגר" – שיטה להערכת בריאותם של ילודים, שהפכה לבדיקה סטנדרטית ברחבי העולם והפחיתה משמעותית את…
כתבות נוספות בנושא: התפתחות תקינה

0 / 5. 0

דילוג לתוכן